Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Θέα προς λίμνη Κάρλα
Χρόνος: 1 ώρα και 30΄
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Υψόμετρο: από 110 μ. (Κάτω Κερασιά) σε 665 μ. (Άνω Κερασιά)
Συνολική ανάβαση: 571 μ. Συνολική κατάβαση: 21 μ.
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Αρχή: πλατεία Κάτω Κερασιάς
Τέλος: πλατεία  Άνω Κερασιάς
Κατεβάστε ίχνος GPS:    από το Wikiloc

Αυτή είναι η διαδρομή που έκαναν οι Κερασιώτες μέχρι το κάψιμο του χωριού από τους Γερμανούς το 1944. Κάθε χρόνο κατέβαιναν όλοι στο κάτω χωριό για το χειμώνα την ημέρα του Αγίου Δημητρίου και ανέβαιναν επάνω του Αγίου Κωνσταντίνου. Σήμερα στη μισή διαδρομή διατηρείται το μονοπάτι με λίγα τμήματα καλντεριμιού και η άλλη μισή είναι χωματόδρομος. Καθαρίστηκε πρόσφατα με τη  βοήθεια του πολιτιστικού συλλόγου Κερασιάς. (2011 και ξανά το 2022). Η πορεία είναι καταλληλότερη για φθινόπωρο και  άνοιξη, ενώ δεν συνιστάται για το καλοκαίρι, καθώς δεν προσφέρει παρά ελάχιστη σκιά.

Ξεκινώντας από την πλατεία της Κάτω Κερασιάς,  ακολουθούμε τον τσιμεντόδρομο που ανηφορίζει έντονα ανάμεσα στα σπίτια του χωριού. Σε διασταυρώσεις διαλέγουμε την πιο ανηφορική.
Η Κάτω Κερασιά

Προσπερνούμε αριστερά μας το υδραγωγείο με το χαρακτηριστικό πεύκο και συνεχίζουμε σε χωματόδρομο ανάμεσα σε χωράφια σε πιο ομαλή κλίση. Δεξιά μας φαίνεται η κορυφή Πουριανός Σταυρός με τα στρατιωτικά ραντάρ, ενώ αριστερά μας θα δούμε μεγαλόπρεπη θέα της Κάρλας.
     Πιο πέρα, αφήνουμε τον κύριο δρόμο που συνεχίζει ευθεία αριστερά και κατηφορίζουμε λοξά  δεξιά σε στενό δρόμο-μονοπάτι, ακολουθώντας το πινακιδάκι και τα κόκκινα σημάδια. Περνούμε μικρό ρέμα και ανηφορίζουμε ανάμεσα σε κτήματα. Λίγο πιο πάνω, προσέχοντας στα αριστερά μας βρίσκουμε το μονοπάτι, που κόβεται λίγο απότομα από τον όχθο του δρόμου. Στη συνέχεια έχουμε τμήμα με καλό καλντερίμι, ενώ από κάτω μας υπάρχει εγκαταλελειμμένο νταμάρι.
Το εγκαταλελειμμένο νταμάρι

Βαδίζοντας σε καλό μονοπάτι, πιο πέρα βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο που έρχεται παράλληλα δεξιά μας και τον ακολουθούμε για λίγο. Φθάνουμε σε διασταύρωση με δύο χωματόδρομους από δεξιά, προχωρούμε για λίγα μέτρα ευθεία στο δρόμο και βλέπουμε στο πλάτωμα μπροστά μας αριστερά τη συνέχεια του μονοπατιού, που συνεχίζει παράλληλα αριστερά από το δρόμο.
          Η εκκλησία των Αγίων Αποστόλων στην Άνω Κερασιά κατεστραμμένη από τους Γερμανούς (φωτ. Φίλιππου Γκέσκου 1983)
   Αφού βρούμε άλλο ένα μικρό τμήμα καλντεριμιού ξαναβγαίνουμε στο δρόμο, που αμέσως βγαίνει στην άσφαλτο προς Άνω Κερασιά. Την ακολουθούμε ανεβαίνοντας και αμέσως στην επόμενη αριστερή στροφή του δρόμου φεύγουμε ευθεία δεξιά σε εγκαταλελειμμένο μικρό νταμάρι. Το μονοπάτι κατηφορίζει προς τη ρεματιά, διασχίζει ρέμα και χωματόδρομο και ανηφορίζει ομαλά στην άλλη όχθη (την δεξιά) για να καταλήξει στο μνημείο του ΕΛΑΣ δίπλα στην άσφαλτο. Από το τέρμα της ασφάλτου  συνεχίζει στενός χωματόδρομος που οδηγεί σύντομα στην πλατεία της Άνω Κερασιάς, με την ξαναχτισμένη εκκλησία των Αγίων Αποστόλων.
Οι Αγιοι Απόστολοι  σήμερα (πλατεία Άνω Κερασιάς)