Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Δράκεια-Πορταριά

Δράκεια
Διάρκεια: 3 ώρες 20΄ (καθαρός χρόνος πορείας 2.35΄)
Υψόμετρο: Από 500 μ. (Δράκεια) σε 930 μ. (Αλικόπετρα) σε 640 μ. (πλατεία Πορταριάς)
Σήμανση: πινακίδες, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Αγία Τριάδα Πορταριάς)

H διαδρομή στο Wikiloc  Η διαδρομή στο Εverytrail  (κατεβάστε ίχνος GPS)
       Η διαδρομή αυτή αρχίζει με καλντερίμι που περνά μια κατάφυτη ρεματιά και συνεχίζουμε σε μονοπάτι μέσα σε δρυοδάσος. Το μεσαίο κομμάτι περνά από θαμνώδη βλάστηση με πουρνάρια στην περιοχή της Αλικόπετρας, μέχρι να συναντήσουμε το καλντερίμι που κατεβαίνει από τα Χάνια, για να μας οδηγήσει ανάμεσα από καστανιές στο κεφαλοχώρι της Πορταριάς.  Από την Πορταριά μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας στο καλντερίμι προς Κατηχώρι-Άλλη Μεριά, ή να πάμε στο κοιμητήριο βαδίζοντας στο δρόμο προς Μακρινίτσα και από εκεί να κατεβούμε προς Σταγιάτες-Βόλο (δέστε τις αντίστοιχες διαδρομές). Από τη Δράκεια μπορούμε να συνεχίσουμε προς Αγιο Λαυρέντιο.

Αρχίζοντας από την κάτω πλατεία της Δράκειας, βαδίζουμε στο καλντερίμι που πάει δυτικά, αριστερά από τη βρύση, το οποίο σε λίγο βγαίνει στην άσφαλτο. Τη διασχίζουμε λοξά προς τα κάτω και συνεχίζουμε απέναντι σε στενό πλακοστρωμένο καλντερίμι που κατεβαίνει στη ρεματιά (υπάρχει πινακίδα προς ''Πορταριά'').
Κοιτάζοντας τη Δράκεια από το καλντερίμι
   Περνούμε το ρέμα από ξύλινο γεφύρι, αφήνουμε αριστερά μας την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος και συνεχίζουμε σε μονοπάτι-καλντερίμι που περνά άλλα τρία μικρότερα ρεματάκια (τα δύο εκ των οποίων κατεβάζουν νερό) και ανηφορίζοντας φθάνουμε στο ξωκλήσι του Αγίου Δημητρίου. Μπροστά (ανατολικά) από την εκκλησία περνά αγροτικός δρόμος και δεξιά της (βόρεια) υπάρχει πλάτωμα με φτέρες. Βαδίζουμε ανάμεσα στις φτέρες σε μονοπάτι που κατηφορίζει προς τα δυτικά, περνάμε ένα ρέμα και ανηφορίζουμε μέσα σε ωραίο δάσος από βελανιδιές.
Μέσα στο δάσος από βελανιδιές και πλατάνια

Το μονοπάτι μας βγαίνει σε τέρμα αγροτικού δρόμου. Ακολουθούμε τον δρόμο ανηφορίζοντας και περνάμε δίπλα από το ξωκλήσι του Αι-Λιά δεξιά μας. Προσέχοντας τα σημάδια στα δεξιά του δρόμου, βρίσκουμε παραπάνω το μονοπάτι που ανηφορίζει απότομα στην αρχή, και ξαναβγαίνει πάνω σε φουρκέτα αγροτικού δρόμου. Πιο πάνω ο δρόμος κάνει νέα φουρκέτα δεξιά, περνώντας κοντά σε ένα εγκαταλελειμμένο νταμάρι, και αμέσως βρίσκουμε το μονοπάτι στον αριστερό του όχθο, το οποίο μας βγάζει λίγο πιο πάνω σε διασταύρωση δρόμων στην περιοχή Μαντέμια.
Ανηφορίζοντας προς την Αλικόπετρα
      Ακολουθούμε τον φαρδύτερο, που ανηφορίζει και σε εκατό μέτρα ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι στα δεξιά μας, το οποίο αμέσως μας βγάζει σε πρόσφατα περιφραγμένη λάκκα. Κανονικά η διαδρομή περνούσε μέσα από τη λάκκα, αλλά τώρα αναγκαζόμαστε να πάμε λίγο δεξιότερα από την περίφραξη ανάμεσα στα πουρνάρια, ακολουθώντας πλαστικό σωλήνα νερού.
       Ανηφορίζοντας με λίγη δυσκολία σε στενό μονοπάτι προς τα βορειοδυτικά, περνώντας λοξά και από ένα τσιμενταύλακα που κατεβάζει νερό, βγαίνουμε τελικά, από ένα χωματόδρομο, στην κύρια άσφαλτο Πορταριάς-Χανίων και τη διασχίζουμε. Από την άλλη πλευρά συνεχίζει μονοπάτι που σύντομα διχάζεται. Το φαρδύ δεξιότερο ανηφορίζει έντονα βορειοδυτικά, πηγαίνοντας προς τις κεραίες στην κορυφή της Αλικόπετρας και μετά προς τα Χάνια, ενώ εμείς ακολουθούμε το αριστερότερο, που κατευθύνεται δυτικά ανηφορίζοντας ελαφρά,  βγαίνει στην άκρη του βράχου και αρχίζει να κατηφορίζει προς μια ποτίστρα που είναι στο βάθος.
Θέα προς το Βόλο
         Στο δρόμο μας βρίσκουμε υπολείμματα καλντεριμιού και τελικά συναντούμε το κύριο καλντερίμι Πορταριάς-Χανίων πάνω σε στροφή του. Από εδώ και πέρα βαδίζουμε στο καλντερίμι,  που μας οδηγεί στην ποτίστρα και μετά αρχίζει να κατηφορίζει μπαίνοντας σε καστανωτό.
        Διασχίζουμε ένα χωματόδρομο, περνάμε πλάι από δύο πλαστικές δεξαμενές νερού και φθάνουμε σε κιόσκι με βρύση, όπου λίγα μέτρα πιο κάτω είναι το ξωκλήσι της Αγίας Τριάδος.  Η πορεία μας είναι παράλληλη με τον κύριο δρόμο Πορταριάς-Χανίων που περνά λίγο χαμηλότερα. Για λίγο το καλντερίμι καλύπτεται με τσιμέντο και φθάνοντας σε εξοχική κατοικία συνεχίζουμε αριστερά στο καλντερίμι, που αποκαλύπτεται ξανά.  Παρακάτω όμως, καθώς περνάμε πάνω από άλλα νεόκτιστα εξοχικά, το καλντερίμι χάνεται και μετατρέπεται σε χαλικόδρομο που βγαίνει πλάι από τις εγκαταστάσεις μιας κατασκήνωσης της Χριστιανικής Αγωγής.
       Βαδίζουμε στην άσφαλτο για λίγο, ώσπου φθάνουμε σε βρύση πάνω από το ξενοδοχείο Πορταριά. Εδώ η άσφαλτος στρίβει αριστερά κάτω και συνεχίζει διαδρομή προς Κατηχώρι-Άλλη Μεριά, αλλά εμείς πάμε ευθεία, ξαναβρίσκοντας το καλντερίμι που περνά ανάμεσα από τα σπίτια. Συναντούμε άλλη βρύση, όπου στρίβουμε αριστερά κάτω στο καλντερίμι, διασχίζουμε στενό ασφαλτόδρομο και φθάνουμε στη μεγάλη εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Εδώ συναντούμε τον κύριο ασφαλτόδρομο και βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε αυτόν. Φθάνοντας στη γωνία του αρχοντικού Ναουμίδη κατεβαίνουμε τα σκαλοπάτια και βαδίζουμε ξανά στο καλντερίμι, που διασχίζει ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο και τη διασχίζουμε λοξά προς τα επάνω, για να βρούμε ξανά το πλακοστρωμένο καλντερίμι και αμέσως πάμε αριστερά, περνούμε πλάι από το κατεστραμμένο παλιό ξενοδοχείο ‘’Θεοξένια’’ και φθάνουμε στην πλατεία της Πορταριάς.