Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Πορταριά-Κατηχώρι-Άλλη Μεριά

Άλλη Μεριά

Διάρκεια: 1.15΄
Υψόμετρο: Από 640 μ. (Πορταριά) σε 180 μ. (Άλλη Μεριά)
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες ''Ιάσων''
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι

Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail    (Κατεβάστε ίχνος GPS)
          Μια εύκολη κατάβαση, διαρκείας  λιγότερο από μιάμιση ώρα, που μας φέρνει από την Πορταριά στα περίχωρα του Βόλου, στο χωριό της Άλλης Μεριάς. Το πρώτο μισό της διαδρομής είναι σχεδόν όλο καλντερίμι, ενώ το δεύτερο κυρίως αγροτικός δρόμος. Από πολλά σημεία της διαδρομής μας προσφέρεται θαυμάσια θέα προς το Βόλο και την θάλασσα του Παγασητικού.

Ξεκινώντας από την πλατεία της Πορταριάς, βαδίζουμε για πενήντα μέτρα στην άσφαλτο ανεβαίνοντας και φθάνουμε σε βρύση σε χώρο πάρκινγκ. Το καλντερίμι διασχίζει το πάρκινγκ, βγαίνει πάλι στην άσφαλτο στη γωνία του αρχοντικού Ναουμίδη και βαδίζουμε σε αυτήν για είκοσι μέτρα. Φθάνοντας στη γωνία του περιβόλου του ναού του Αγίου Νικολάου, όπου απέναντι αριστερά ανηφορίζει φαρδύ καλντερίμι προς τα Χάνια, εμείς πάμε δεξιά κατηφορίζοντας σε καλντερίμι. Περνάμε ανάμεσα από σπίτια και αρχοντικά, άλλα  ερειπωμένα και άλλα φροντισμένα σε άριστη κατάσταση και αφήνουμε αριστερά μας το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, κατευθυνόμενοι προς την εκκλησία των Αγίων Αναργύρων. Ακολουθώντας  την πινακίδα προς Κατηχώρι στα αριστερά (οδός Δροσίνη), περνάμε από κάτω από την εκκλησία και το καλντερίμι μας βγαίνει σε στενό ασφαλτόδρομο, στον οποίο βαδίζουμε για λίγο. Περνάμε βρύση, όπου από αριστερά έρχεται άλλο καλντερίμι από το ξενοδοχείο Πορταριά. Αυτό εξυπηρετούσε, ως συντομότερη διαδρομή, όσους κατέβαιναν από τα Χάνια προς Βόλο.
Κατηφορίζοντας στα καλντερίμια της Πορταριάς
        Μετά από λίγα μέτρα ακόμα στην άσφαλτο, βλέπουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού στα δεξιά και το ακολουθούμε. Μετά από λίγο ξαναβγαίνουμε  στον ασφαλτόδρομο, όπου και βαδίζουμε για πενήντα μέτρα. Φθάνοντας στην πλατεία Παζαρούλι του Κατηχωρίου, ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι αριστερά και, περνώντας πλάι από παιδικό σταθμό, διασχίζουμε ασφαλτόδρομο και συνεχίζουμε στο φαρδύ πλακόστρωτο, που oδηγεί σε πλατεία με την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Είκοσι μέτρα όμως πρίν την πλατεία, πάμε αριστερά σε στενότερο καλντερίμι, που μας ξαναβγάζει στην άσφαλτο. Στην αριστερή στροφή που κάνει ο δρόμος, βρίσκουμε τη συνέχεια του καλντεριμιού ευθεία κάτω, κατεβαίνουμε πάλι στην άσφαλτο και τη διασχίζουμε ξανά. Το καλντερίμι σύντομα γίνεται στενός τσιμεντόδρομος και σε διασταύρωση πάμε δεξιά.
    Κατηφορίζουμε πλέον έχοντας στα αριστερά μας συνεχώς τη ρεματιά του Αναύρου. Το τσιμεντάρισμα σταματά και συνεχίζουμε σε χαλασμένο καλντερίμι, που ξαναβγαίνει λοξά σε ασφαλτόδρομο. Στα αριστερά μας υπάρχει ανοικτή δεξαμενή νερού. Αμέσως μετά τη δεξαμενή φεύγουμε λοξά αριστερά προς τα κάτω, ακολουθώντας μονοπάτι διαμορφωμένο. Την πορεία μας ακολουθεί στο εξής και μαύρος σωλήνας νερού.
       Το μονοπάτι-καλντερίμι  πιο κάτω  διασχίζει  αγροτικό δρόμο και συνεχίζει, μαζί με το σωλήνα, σαν στενός  χωματόδρομος. Κατηφορίζουμε ανάμεσα σε ελαιώνες, έχοντας υπέροχη θέα προς τη θάλασσα. Διασχίζουμε τσιμεντόδρομο δίπλα σε δεξαμενή υδραγωγείου, όπου καταλήγει ο σωλήνας, και αμέσως παρακάτω έχουμε στα δεξιά μας την περίφραξη της πολυτελούς Επισκοπικής κατοικίας (Δεσποτικό). Πιο κάτω διασχίζουμε ασφαλτόδρομο και ακολουθούμε πλέον φαρδύ πλακόστρωτο, που περνώντας ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού και το εμβληματικό αρχοντικό Χατζηαργύρη στα δεξιά μας, καταλήγει στην πλατεία της Άλλης Μεριάς, πλάι στη βρύση.