Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Mηλίνα - Λαύκος (κυκλική)

Απόσταση: 7,1 χλμ. (με επιστροφή)
Διάρκεια: 2,5 ώρες (με επιστροφή)
Υψόμετρο: Από 0 μ. (Μηλίνα) σε 300 μ. (Λαύκος)
Σήμανση: στρογγυλά πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Παναγία Μεσοσπορίτισσα)

Κατεβάστε ίχνος GPS:  H διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Μια από τις κορυφαίες διαδρομές του Πηλίου, στην οποία βαδίζουμε κατά το μέγιστο μέρος σε καλντερίμι, μέσα σε ένα περιβάλλον μεγάλης φυσικής ομορφιάς.
     Υπάρχουν δύο καλντερίμια που ενώνουν Μηλίνα και Λαύκο, το βόρειο (που περνά από το Μοναστηράκι) και το νότιο (από το Γλά). Χρειαζόμαστε λίγο παραπάνω από μία ώρα για να ανηφορίσουμε από την παραλία της Μηλίνας στην πλατεία του Λαύκου, και άλλο τόσο περίπου για να επιστρέψουμε από το άλλο καλντερίμι, αν θέλουμε να κάνουμε τον κύκλο. Μια εύκολη διαδρομή, κατάλληλη για όλους, ακόμα και για ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με το περπάτημα, που σίγουρα θα απολαύσουν τουλάχιστον την κατάβαση των τριακοσίων μέτρων υψομετρικής διαφοράς από το Λαύκο στη θάλασσα.

Από την εκκλησία λοιπόν στην παραλία της Μηλίνας, ακολουθούμε την άσφαλτο που πηγαίνει προς Λαύκο. Μετά από εξακόσια μέτρα περίπου, προσέχοντας στα αριστερά, βρίσκουμε το καλντερίμι που ανηφορίζει ομαλά ανάμεσα σε ελαιόδεντρα. Διασχίζουμε την άσφαλτο και το καλντερίμι συνεχίζει ανάμεσα σε πεζούλες με ξερολιθιά. Σε λίγο βγαίνουμε ξανά στην άσφαλτο, όπου και βαδίζουμε για τριακόσια μέτρα περίπου. Μετά από μια δεξιά στροφή του δρόμου ξαναβρίσκουμε το καλντερίμι στα αριστερά. Από εδώ και για αρκετό διάστημα βαδίζουμε ανάμεσα σε πλούσια βλάστηση, που δημιουργεί συχνά ένα τούνελ και προσφέρει άφθονη σκιά τους ζεστούς μήνες.
       Τελικά, φθάνοντας στο Λαύκο, βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο, όπου πάμε αριστερά. Μετά από εκατό μέτρα και καθώς ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει, πάμε δεξιά σε ανηφορικό καλντερίμι που σε λίγο μας φέρνει στην πλατεία του χωριού με την εκκλησία. Δίπλα στην εκκλησία είναι το μουσείο έργων του σημαντικού Λαυκιώτη ζωγράφου Θανάση Φάμπα.
        Εκεί όπου το κεντρικό πλακόστρωτο καλντερίμι της πλατείας κάνει δυο-τρία σκαλοπάτια, φεύγει αριστερά προς τα κάτω άλλο καλντερίμι προς Μηλίνα. Στη γωνία θα δούμε τα στρογγυλά πινακιδάκια του συλλόγου Φίλων των Καλντεριμιών, που έχει σηματοδοτήσει όλη τη διαδρομή. Κατηφορίζοντας, βγαίνουμε σε τσιμεντόδρομο όπου πάμε δεξιά. Σε λίγα μέτρα το τσιμεντάρισμα σταματά και συνεχίζει φαρδύ καλντερίμι. Αμέσως φθάνουμε στην Παλιόβρυση με ένα μεγάλο πλατάνι στο πλάι. Εδώ ήταν κεντρική βρύση και σημείο συνάντησης του χωριού.
    Στη συνέχεια περνούμε ένα ρέμα από πέτρινο γεφυράκι, πνιγμένο στη βλάστηση, και ανηφορίζουμε για λίγο στο καλντερίμι. Μετά από διασταύρωση με άλλο καλντερίμι δεξιά, που έρχεται από την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, αρχίζουμε πλέον να κατηφορίζουμε σε δρόμο-καλντερίμι, βλέποντας προς τα κάτω τον Παγασητικό. Ο δρόμος σύντομα στρίβει δεξιά, αλλά το λιθόστρωτό μας συνεχίζει ευθεία και, κατηφορίζοντας συνεχώς, φθάνουμε στο όμορφο εκκλησάκι της Παναγίας Μεσοσπορίτισσας ή Μοναστηράκι, με μια βρύση πλάι του και μερικά κυπαρίσσια. Εδώ είμαστε περίπου στα μισά του δρόμου προς Μηλίνα.
Παναγία Μεσοσπορίτισσα (Μοναστηράκι)
     Μετά από τη στάση που σίγουρα θα κάνουμε στο εκκλησάκι, συνεχίζουμε στο καλντερίμι βλέποντας διαδοχικές όψεις της Μηλίνας και της θάλασσας από ψηλά. Τελικά το καλντερίμι βγαίνει σε τσιμεντόδρομο στα πρώτα σπίτια του οικισμού, τον οποίο ακολουθούμε. Περνάμε ρέμα και βαδίζουμε για ένα διάστημα στην αριστερή του όχθη, ανάμεσα σε πλούσια βλάστηση. Ο δρόμος γίνεται ασφαλτοστρωμένος και φθάνουμε σε διασταύρωση, όπου πάμε δεξιά στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως και σύντομα βγαίνουμε στην παραλία, σε σημείο όπου υπάρχει μικρός μώλος. Βαδίζοντας παραλιακά προς τα αριστερά (νότια), επιστρέφουμε στην εκκλησία από όπου αρχίσαμε την πορεία μας.