Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Προμύρι-Πλατανιάς

Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 1.45΄)
Υψόμετρο: από 233 μ. (αρχή) σε 285 μ.(μέγιστο) σε 0 μ. (Πλατανιάς)
Σήμανση: πινακίδες, στρόγγυλα πινακιδάκια, κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Καναλάκια, Ράντη)

Kατεβάστε ίχνος GPS:   Η διαδρομή στο Wikiloc    Η διαδρομή στο Everytrail

Μια εύκολη, κορυφαίας ομορφιάς διαδρομή, σε καλντερίμι που κατηφορίζει δίπλα σε μια ρεματιά με τρεχούμενα νερά, για να καταλήξει στην παραλία του Πλατανιά στο Αιγαίο. Ο Πλατανιάς, όπως και η διπλανή παραλία Μικρό (δέκα λεπτά με τα πόδια από παραλιακό μονοπάτι-καλντερίμι), είναι τουριστικός προορισμός και διαθέτει ταβέρνες και ενοικιαζόμενα δωμάτια. Η επιστροφή μπορεί να γίνει με λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Από τον Πλατανιά μπορούμε να συνεχίσουμε βαδίζοντας προς Μικρό-παραλία Χονδρή Άμμο, αλλά και προς Λαύκο (βλέπε τις αντίστοιχες διαδρομές).

Η αρχή βρίσκεται στην είσοδο του Προμυρίου. Βαδίζοντας στην άσφαλτο προς Λαύκο, λίγα μέτρα μετά από το βενζινάδικο, φεύγει λοξά αριστερά το καλντερίμι και κατηφορίζει ομαλά στην πλαγιά. Καθώς φθάνουμε κοντά στην κοίτη της ρεματιάς, υπάρχει κάτω από το καλντερίμι βρύση στην τοποθεσία Καναλάκια. Περπατώντας στην κατάφυτη ρεματιά, περνούμε στην αριστερή πλευρά και ανηφορίζουμε  ελαφρά σε ευθεία νότια πορεία, σε ένα παραδεισένιο σκηνικό.
        Τελικά συναντούμε την άσφαλτο που πηγαίνει προς Πλατανιά, όπου και βαδίζουμε για πενήντα μέτρα κατηφορίζοντας. Κατόπιν στρίβουμε δεξιά σε χωματόδρομο που πηγαίνει προς το μοναστήρι Αγίου Σπυρίδωνος. Μετά από διακόσια μέτρα ακόμα στο χωματόδρομο, βρίσκουμε αριστερά τη συνέχεια, που σύντομα ξαναβγαίνει στο δρόμο. Περνούμε κάτω από την εκκλησία της Αγίας Σοφίας  και μετά ξαναβρίσκουμε αριστερά το καλντερίμι.
Αγία Σοφία

Αρχίζει τώρα ένα πολύ όμορφο κομμάτι που κατηφορίζει ακριβώς δίπλα στο ρέμα. Παρακάτω έχουμε και άλλη βρύση στα αριστερά μας στη θέση Ράντη. Προσπερνούμε τρείς σηματοδοτημένες διασταυρώσεις με μονοπάτια προς Άγιο Σπυρίδωνα, Βοδίν και Μούσγες και συνεχίζουμε στο κύριο καλντερίμι, που βγαίνει πάλι για λίγο σε χωματόδρομο και ξανά συνεχίζει στα αριστερά. Ήδη βλέπουμε στο βάθος το Αιγαίο, έχοντας στα αριστερά μας μια κατάφυτη πλαγιά με κάποια εξοχικά σπίτια.
       Το καλντερίμι τερματίζει πιο κάτω σε υδραγωγείο, σε σημείο όπου ενώνονται δύο ρέματα. Εδώ μπαίνουμε για λίγο σε ανηφορικό δρόμο, έχοντας δεξιά μας την περίφραξη ενός σπιτιού. Στην επάνω γωνία της περίφραξης ξαναβρίσκουμε καλντερίμι, που κατηφορίζει για λίγα μέτρα και κατόπιν σταματά οριστικά και συνεχίζουμε σε μονοπάτι πλάι σε μια πεζούλα με ξερολιθιά. Περνούμε στην δεξιά πλευρά του ρέματος και συνεχίζουμε ανάμεσα σε ελαιόδεντρα.

Εδώ το μονοπάτι δεν είναι τόσο εμφανές, ωστόσο ακολουθούμε γενικά την πορεία του ρέματος προς τη θάλασσα (προς νότον),  βοηθούμενοι από τα πινακιδάκια και τα κόκκινα σημάδια. Παρακάτω περνούμε στην αριστερή πλευρά του ρέματος και βαδίζουμε σε χωματόδρομο. Λίγο πιο πέρα φθάνουμε αμέσως δίπλα στο ρέμα (προσοχή).  Ευθεία μπροστά από το σημείο που βρισκόμαστε υπάρχει ιδιωτικό κτήμα. Ο δρόμος στρίβει αριστερά ανηφορίζοντας και συναντά αμέσως την  άσφαλτο, στο σημείο όπου υπάρχει πινακίδα ''Καλωσήρθατε στον Πλατανιά-Καλό Ταξίδι'', αλλά δεν τον ακολουθούμε.
      Εδώ,μπαίνουμε μέσα στο ρέμα στα δεξιά μας και θα το ακολουθήσουμε στο εξής βαδίζοντας ομαλά μέσα στην κοίτη, για να φθάσουμε τελικά μετά από επτακόσια μέτρα περίπου στην όμορφη παραλία του Πλατανιά.