Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Συκή-Ξινόβρυση

Διάρκεια: 2.20' (καθαρός χρόνος πορείας 1.50')
Υψόμετρο: από 291 μ. (Συκή) σε 47 μ. (Μπουρμπουλήθρα) σε 240 μ. (Ξινόβρυση)
Συνολική ανάβαση: 241 μ. Συνολική κατάβαση: 300 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, στρογγυλά πινακιδάκια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Aυτή η διαδρομή ήταν παρατημένη και κλεισμένη για πολλές δεκαετίες, μέχρι που διανοίχθηκε (από το χειμώνα του 2014 μέχρι το 2017) με πολυήμερη εθελοντική εργασία από τους Φίλους των Καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου και τον Ορειβατικό Σύλλογο Βόλου. Υπάρχει όμως και δεύτερη δυτικότερη διαδρομή ανάμεσα στα δύο χωριά, που παραμένει προς το παρόν κλειστή.
           Στην πλατεία της Ξινόβρυσης θα βρούμε ανοικτό εστιατόριο όλο το χρόνο, ενώ στη Συκή κατά την θερινή περίοδο. Από την Ξινόβρυση μπορούμε να βαδίσουμε προς Αργαλαστή ή προς την παραλία των Ποτιστικών. Από τη Συκή ακόμα μπορούμε να βαδίσουμε προς το Νεοχώρι.
          Ξεκινώντας από την πλατεία της Συκής, παίρνουμε τον τσιμεντόδρομο (πρώην καλντερίμι) που κατηφορίζει. Δυστυχώς στο χωριό αυτό τα περισσότερα καλντερίμια έχουν καλυφθεί με τσιμέντο ή άσφαλτο. Στην πρώτη διασταύρωση πάμε δεξιά (νότια) και σε λίγο βγαίνουμε από το χωριό, περνώντας λίγο πιο πάνω από το νεκροταφείο (βλέπουμε τα κυπαρίσσια αριστερά μας). Βαδίζουμε πλέον σε άσφαλτο, που ενώνεται λοξά με τον φαρδύτερο δρόμο που πάει προς την παραλία Ποτόκι. Λίγο παρακάτω, εκεί που η άσφαλτος στρίβει αριστερά, εμείς προχωρούμε ευθεία σε αγροτικό δρόμο, μέσα στον οποίο διακρίνουμε καλντερίμι για μεγάλα διαστήματα.
Αγροτικός δρόμος-καλντερίμι κοντά στη Συκή
             Μετά από σχεδόν ένα χιλιόμετρο, ο δρόμος κατηφορίζει πιο απότομα και είναι τσιμενταρισμένος για τριάντα μέτρα. Αμέσως μετά το τσιμεντάρισμα (προσοχή!), βρίσκουμε δεξιά μας τη συνέχεια του μονοπατιού-καλντεριμιού, που κατηφορίζει ανάμεσα σε ελαιώνες, και μας βγάζει παρακάτω σε άλλον αγροτικό δρόμο, στον οποίο βαδίζουμε κατηφορικά προς τα αριστερά. Σε τριάντα μέτρα υπάρχει διασταύρωση και πάμε δεξιά κατηφορικά. Ο δρόμος τερματίζει σε έναν ελαιώνα και συνεχίζουμε σε μονοπάτι, που αρχικά βαδίζει στην επάνω άκρη του κτήματος. Περνούμε μια νεροσυρμή όπου υπάρχει λίγη ξερολιθιά και ακολουθούμε το μονοπάτι, που πορεύεται κάτω από έναν άλλο ελαιώνα και το οποίο τελικά μας κατεβάζει στην κοίτη του Μεγάλου Ρέματος, στην τοποθεσία Μπουρμπουλήθρα. Στο παραδεισένιο αυτό σημείο, με τα ψηλά πλατάνια και τα τρεχούμενα νερά, αξίζει να κάνουμε μια στάση και να θυμηθούμε τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν εδώ από τους Γερμανούς στην Κατοχή (υπάρχει ένας σταυρός λίγο παρακάτω στο ρέμα).
Μπουρμπουλήθρα
                  Διασχίζουμε το ρέμα και ανηφορίζουμε στην άλλη όχθη, λίγο απότομα στην αρχή, συνεχίζοντας στο καθαρισμένο μονοπάτι που ανηφορίζει στην πλαγιά, παράλληλα και με ένα χωματόδρομο που βλέπουμε σε λίγο αριστερά μας, μέχρι που βγαίνουμε επάνω στη ράχη σε διασταύρωση δρόμων.
              Στη διασταύρωση αυτή πάμε ευθεία μπροστά και κατηφορίζουμε. Αμέσως βγαίνουμε σε νέα διασταύρωση, όπου ο δρόμος αριστερά πάει προς Ποτιστικά. Εμείς ακολουθούμε το δρόμο προς τα δεξιά (δυτικά), πηγαίνοντας παράλληλα με μια ρεματιά. Μετά από κάμποση ομαλή πορεία δίπλα στο ρέμα, περνούμε και από βρύση που τρέχει λίγο νεράκι (μόνον το χειμώνα) και βρίσκουμε τσιμεντένιο γεφυράκι αριστερά. Εδώ μπορούμε ή να συνεχίσουμε στο δρόμο, ο οποίος λίγο παραπάνω περνά το ρέμα προς τα αριστερά, ή να περάσουμε από το γεφυράκι και να βαδίσουμε σε ασαφές μονοπάτι παράλληλα στο ρέμα και γρήγορα ξαναβγαίνουμε στον ίδιο δρόμο, ο οποίος τώρα ανηφορίζει. Αμέσως βρίσκουμε το καθαρισμένο καλντερίμι στα δεξιά, που ανηφορίζει σταθερά στην πλαγιά.
Φθάνοντας στην Ξινόβρυση
           Πιο πάνω βγαίνουμε στο δρόμο και αμέσως συναντάμε την άσφαλτο Ξινόβρυσης-Ποτιστικών. Την ακολουθούμε ανηφορίζοντας και μπαίνοντας στο χωριό πάμε αριστερά για να φθάσουμε στην πλατεία.