Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018

Χάνια - Αηδονάκι (κυκλική)

Ο Όλυμπος από το Αηδονάκι
Χρόνος: 3,5 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 3 ώρες)
Υψόμετρο: από 1200 μ. σε 1537 μ.
Συνολική ανάβαση/κατάβαση: 372 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια σε άσπρο φόντο ή απλά
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:  από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Αυτή η κυκλική διαδρομή χρησιμοποιεί δυο τμήματα μονοπατιού που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του αγώνα ορεινού τρεξίματος UTP.  Ένα άλλο κομμάτι μονοπατιού αμέσως πριν την κορυφή χρειάζεται αυξημένη προσοχή, γιατί χρησιμοποιείται ως πίστα ποδηλάτων downhill και είναι πιθανό να εμφανιστούν ξαφνικά μπροστά μας ποδηλάτες που το κατεβαίνουν με ταχύτητα.
          Όλη η διαδρομή γίνεται μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς.
         Η αρχή της πορείας είναι στο πάρκινγκ του πρώην ξενοδοχείου ''Πηλέας'', λίγα μέτρα πάνω από τον κύριο δρόμο των Χανίων. Μπροστά μας κοιτώντας προς βορράν  βλέπουμε δύο παράλληλους χωματόδρομους και ξεκινούμε να βαδίζουμε στον αριστερό, που πάει προς το Γαλανόρεμα (από αυτόν θα επιστρέψουμε στο τέλος). Αμέσως όμως τον αφήνουμε προς τα αριστερά, βλέποντας μπροστά μας το γήπεδο ποδοσφαίρου, και αμέσως βρίσκουμε δεξιά ανηφορικά το μονοπάτι, που έχει κόκκινα σημάδια σε άσπρο φόντο. Aυτή είναι η χαρακτηριστική σήμανση του UTP, ενός αγώνα ορεινού τρεξίματος 80 χιλιομέτρων που γίνεται στο Πήλιο.
             Ακολουθούμε το στενό και κάπως δύσβατο μονοπάτι, τραβερσάροντας την πλαγιά μέσα σε πυκνό δάσος οξιάς και βγαίνουμε τελικά σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο πάνω σε στροφή του. Ο δρόμος αυτός πηγαίνει προς Πλιασίδι-Αηδονάκι και προς τις εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας στον Πουριανό Σταυρό. Μετά από εξακόσια μέτρα ανηφορικά στην άσφαλτο, την αφήνουμε προς τα δεξιά και βαδίζουμε σε ευθύ ανηφορικό χωματόδρομο. Στην πορεία μας τώρα βλέπουμε απλά κόκκινα σημάδια. Από το τέρμα του δρόμου κάνουμε αριστερά επάνω σε έντονα ανηφορικό μονοπάτι, που χρησιμοποιείται σαν πίστα ποδηλάτων downhill και έχει και κάποιες ξύλινες κατασκευές για άλματα. Εδώ χρειάζεται αυξημένη προσοχή και εγρήγορση, για να αντιληφθούμε ποδηλάτες που ενδεχομένως να κατεβαίνουν με ταχύτητα, ώστε να παραμερίσουμε εγκαίρως για να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα.
Στο Αηδονάκι
            Το μονοπάτι ανηφορίζοντας συνεχώς μας φέρνει στην κορυφή Αηδονάκι, σε υψόμετρο 1537 μέτρα. Στην κορυφή δεσπόζει ο πύργος του ΟΤΕ και υπάρχουν διάφορες κεραίες τηλεπικοινωνίας. Κοντά μας προς τα δυτικά έχουμε την κορυφή Πλιασίδι (1547 μ.) και δίπλα της βορινά τη Ράχη Γύφτου (1340 μ.) και την λίγο ψηλότερη Κόκκινη Ράχη. Κοιτώντας προς βορράν έχουμε το Κοτρώνι (1550 μ.), πίσω του τον Πουριανό Σταυρό (1624 μ., η ψηλότερη κορυφή του Πηλίου) με τα στρατιωτικά ραντάρ και στο βάθος ο Όλυμπος στέκει επιβλητικός.
Κατεβαίνοντας στο χιονισμένο μονοπάτι
          Αρχίζοντας τώρα να επιστρέφουμε προς τα πίσω από το ίδιο, μετά από πενήντα μέτρα έχουμε  μονοπάτι με τα γνώριμα κόκκινα σημάδια σε άσπρο φόντο να φεύγει αριστερά και το ακολουθούμε, κατηφορίζοντας αρκετά απότομα με κατεύθυνση βόρεια-βορειοδυτική. Εν τέλει φθάνουμε κάτω στο Γαλανόρεμα. Η αρχή του ρέματος αυτού βρίσκεται ανάμεσα Πλιασίδι και Αηδονάκι και η εκβολή του στο Χορευτό.
Γαλανόρεμα
        Εδώ τερματίζει ένας δασικός δρόμος, τον οποίον πλέον ακολουθούμε συνεχώς και ο οποίος μετά από περίπου τρία χιλιόμετρα μας φέρνει ομαλά πίσω στο πάρκινγκ του Πηλέα, απ` όπου άρχισε η πορεία μας.