Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Έλαφος (Boυργαρινή)- Κεραμίδι (O2)

Το Κεραμίδι από ψηλά με φόντο το Αιγαίο

Διάρκεια: 6 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 5.10')
Υψόμετρο: από 480 μ. (Έλαφος) σε 680 μ. (μέγιστο) σε 330 μ. (Κεραμίδι)
Συνολική ανάβαση: 385 μ. Συνολική κατάβαση: 535 μ.
Σήμανση: Πινακίδες Ο2 και κόκκινα σημάδια
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc   από το Everytrail

Η διαδρομή αυτή, τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2, αρχίζει από το χωριό Έλαφος (παλιά ονομασία Βουργαρινή) στο Μαυροβούνι (νομός Λάρισας), με μονοπάτι σε ωραίο δρυοδάσος και στη συνέχεια βαδίζουμε σε δασικό δρόμο. Το τελευταίο τμήμα φθάνοντας στο Κεραμίδι είναι καλντερίμι. Από το Κεραμίδι μπορούμε να συνεχίσουμε βαδίζοντας στο μονοπάτι Ο2 προς Βένετο και Πουρί, ή προς τα Κανάλια, ή ακόμα προς την παραλία Καμάρι που απέχει μια ώρα πορείας. Το Κεραμίδι έχει συγκοινωνία λεωφορείου με το Βόλο (www.ktelvolou.gr) αλλά και ταξί που μπορεί να μας φανεί χρήσιμο (τηλ. 6977893576). Στην πλατεία του Κεραμιδίου λειτουργεί καφενείο-εστιατόριο όλο το χρόνο. Στο Καμάρι την καλοκαιρινή περίοδο επίσης λειτουργούν εστιατόρια και ενοκιαζόμενα δωμάτια.

Ξεκινώντας από την εκκλησία της Αναλήψεως στο κέντρο του Έλαφου, ακολουθούμε τον τσιμεντόδρομο πίσω από την εκκλησία που κατευθύνεται ανατολικά. Μετά τα τελευταία σπίτια του χωριού γίνεται χωματόδρομος και μας οδηγεί στο γήπεδο ποδοσφαίρου, όπου υπάρχει και βρύση-ποτίστρα. Το μονοπάτι συνεχίζει πλάι στο γήπεδο ανηφορίζοντας ομαλά μέσα σε δρυοδάσος. Πιο πάνω διασχίζουμε λοξά χωματόδρομο δύο φορές και συνεχίζουμε στο μονοπάτι που ανηφορίζει ευθεία ανατολικά. Βγαίνουμε στο δρόμο για λίγα μέτρα, ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι και κατόπιν ξαναβγαίνουμε στο δρόμο.
        Σε λίγο έχουμε μπροστά μας ξέφωτο πλάτωμα με ένα μαντρί (προσοχή). Εδώ αφήνουμε το δρόμο και δίπλα στην περίφραξη του μαντριού βρίσκουμε το μονοπάτι που κατηφορίζει μπαίνοντας μέσα στο δάσος. Περνούμε ομαλά τρία ρεματάκια και κατόπιν βαδίζουμε στην επάνω πλευρά από ένα ξέφωτο πάνω σε πεζούλα από ξερολιθιά. Εδώ βρισκόμαστε στην τοποθεσία Παλιάμπελα. Διασχίζουμε και δεύτερο ξέφωτο και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε σε πυκνό μονοπάτι. Περνούμε ένα πρώτο ρεματάκι και μετά ένα δεύτερο μεγαλύτερο, το Μπεγιάτικο, όπου όταν τρέχει νερό σχηματίζεται μικρός καταρράκτης από κάτω.  Εδώ συναντούμε και τμήματα καλντεριμιού.
           Ανεβαίνοντας λίγο ακόμα μετά το ρέμα φθάνουμε σε μικρό πλάτωμα, όπου στρίβουμε αριστερά ανατολικά και ξαναβρίσκουμε λίγο καλντερίμι. Τελικά βγαίνουμε σε χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε δεξιά κατηφορίζοντας για λίγο και μετά ανηφορίζοντας. Προσέχοντας τα σημάδια, βρίσκουμε δυο μικρά τμήματα μονοπατιού στα δεξιά μας και ξαναβγαίνουμε στο δρόμο, που παίρνει πλέον κατεύθυνση νότια μέσα σε πυκνό δρυοδάσος.
Η λίμνη Κάρλα
        Αφού περάσουμε δίπλα από ένα αλώνι, ο κύριος δρόμος στρίβει ομαλά δεξιά, αλλά εμείς παίρνουμε τον στενότερο δρόμο αριστερά, που συνεχίζει να ανηφορίζει προς τα νοτιοανατολικά. Από κάποια σημεία βλέπουμε στον ορίζοντα εντυπωσιακά τη λίμνη Κάρλα.  Η πορεία μας στη συνέχεια ξαναγίνεται ανατολική και βγαίνουμε σε μακρόστενη λάκκα με ένα νερόλακκο για να πίνουν τα ζώα (σουβάλα Καλλίτση).
Σουβάλα Καλλίτση
           Συναντούμε φαρδύτερο χωματόδρομο σε μιά στροφή του και πάμε ευθεία δεξιά, στην ίδια ανατολική κατεύθυνση. Μετά από λίγο, ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει σταθερά. Σε κάποια σημεία αναγνωρίζουμε τμήματα καλντεριμιού μέσα στο δρόμο και αφήνουμε παλιό νταμάρι αριστερά μας.
           Μετά από αρκετή πορεία στο δρόμο, πάνω σε δεξιά στροφή του (προσοχή στα σημάδια), τον αφήνουμε και πάμε ευθεία σε εγκαταλελειμμένο κατηφορικό δρόμο, ο οποίος παρακάτω γίνεται καλντερίμι. Ακολουθώντας το καλντερίμι πλέον μπαίνουμε στο χωριό Κεραμίδι και κατηφορίζοντας συνεχώς σε φαρδύ πλακόστρωτο, φθάνουμε τελικά στην πλατεία με την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.