Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Άνω Λεχώνια-Άγιος Γεώργιος

Άγιος Γεώργιος
Aπόσταση: 4,9 χλμ.
Διάρκεια: 2 ώρες (καθαρός χρόνος πορείας 1.35΄)
Υψόμετρο: από 51 μ. (αρχή) έως 610 μ. (πλατεία Αγίου Γεωργίου)
Συνολική ανάβαση: 576 μ.  Συνολική κατάβαση: 17 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: όχι

Powered by Wikiloc
Κατεβάστε ίχνος GPS:   από το Wikiloc    Από το Everytrail

Εδώ βαδίζουμε στα ίχνη του καλντεριμιού (μεγάλο μέρος του οποίου διατηρείται ακόμα) που ανηφόριζε από τα Άνω Λεχώνια προς Άγιο Βλάσιο (Καραμπάσι) και Άγιο Γεώργιο. Aφού φθάσουμε στον Αη Γιώργη σε λιγότερο από δύο ώρες, μπορούμε να πάρουμε το καλντερίμι προς Κάτω Γατζέα  για να κατηφορίσουμε ξανά προς τη θάλασσα, ή ακόμα να συνεχίσουμε προς Τσαγκαράδα, Μούρεσι ή Χάνια.

Ακολουθώντας την άσφαλτο από τη διασταύρωση στα Άνω Λεχώνια προς Άγιο Βλάσιο, σε εκατό μέτρα παίρνουμε το στενότερο δρόμο λοξά δεξιά και περνάμε από το παλιό δημαρχείο και την πλατεία. Συνεχίζουμε ευθεία επάνω σε τσιμεντόδρομο και στο τέρμα του ξαναβγαίνουμε στην άσφαλτο στα δεξιά (έτσι αποφεύγουμε την άσφαλτο κατά το δυνατόν). Βαδίζουμε στην άσφαλτο δίπλα στο ρέμα της Κουφάλας και σε λίγο το περνάμε από τσιμεντένιο γεφυράκι δεξιά.
Το ρέμα της Κουφάλας
      Ανηφορίζουμε πλέον σε καλντερίμι. Στην πρώτη στροφή που κάνει, έχουμε δεξιά μας το παλιό νεκροταφείο. Στην απέναντι κατάφυτη πλαγιά βλέπουμε τα σπίτια του Παλιόκαστρου και του Αγίου Βλασίου.
Το καλντερίμι ανηφορίζει συνεχώς και παραπάνω γίνεται τσιμεντόδρομος. Σε διασταύρωση που έχει μια βρύση πάμε δεξιά και τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο, πάνω σε μια αριστερή στροφή. Βαδίζουμε για 80 μέτρα στην άσφαλτο και αμέσως ξαναβλέπουμε το καλντερίμι και περνάμε δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Αχιλλείου. Κατόπιν βαδίζουμε για λίγα μέτρα σε δρόμο και συνεχίζουμε δεξιά στο καλντερίμι ανηφορίζοντας. Από αριστερά έρχεται άλλο καλντερίμι από τον Άγιο Βλάσιο, που είναι πολύ κοντά, και ενώνεται με το δικό μας.
Άγιος Βλάσιος (Καραμπάσι)

Ανηφορίζουμε στο καλντερίμι και βγαίνουμε παραπάνω στην άσφαλτο, πάνω σε μια  στροφή. Διασχίζουμε τον δρόμο, ανηφορίζουμε δίπλα σε σπίτι κ τον ξαναδιασχίζουμε πιο πάνω. Βρισκόμαστε ήδη στον οικισμό Στρόφιλος, ανάμεσα στον Άγιο Βλάσιο και Άγιο Γεώργιο.
Πηγαίνοντας για το Στρόφιλο
      Ανηφορίζοντας σε τσιμενταρισμένο καλντερίμι, περνούμε δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η εντοιχισμένη πλάκα μας πληροφορεί ότι ανακαινίστηκε το 1879. Λίγο παραπάνω, εκεί όπου ο τσιμεντόδρομος κάνει αριστερή στροφή, πάμε ευθεία στο καλντερίμι,που ξαναβγαίνει σε πενήντα μέτρα σε δρόμο και πάμε  ανηφορικά. Πιο πάνω (προσοχή), εκεί όπου ο δρόμος κάνει δεξιά στροφή, προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια πάμε αριστερά,βρίσκοντας πάλι το καλντερίμι.
Η θέα από το καλντερίμι

Μετά από λίγη οριζόντια πορεία, στρίβουμε δεξιά προς τα επάνω και βγαίνουμε σε στενό χωματόδρομο, όπου πάμε για λίγα μέτρα αριστερά και αμέσως πάλι δεξιά επάνω. To καλντερίμι τώρα ανηφορίζει σταθερά σχεδόν ευθεία. Παρά τη βλάστηση,  παραμένει βατό. Αγνοούμε ένα μονοπάτι αριστερά μας και περνούμε κάτω από ένα σπίτι, κατόπιν βαδίζουμε λίγα μέτρα σε δρόμο και ξαναμπαίνουμε λοξά αριστερά στο καλντερίμι.
Πλησιάζοντας στον Άγιο Γεώργιο
        Παραπάνω έχουμε περίφραξη στο αριστερό όριο του καλντεριμιού, και τελικά βγαίνουμε στην άσφαλτο στην είσοδο του Αγίου Γεωργίου. Ακολουθούμε πλέον την άσφαλτο, η οποία κάλυψε το λιθόστρωτο από εδώ και πάνω μέσα στο χωριό, και σε λίγα μέτρα συναντούμε μια βρύση με κεφαλή λιονταριού.
H εκκλησία του Αγίου Γεωργίου
        Περνώντας δίπλα από τον ξενώνα Ανωβολιό και την κεντρική εκκλησία του Αι-Γιώργη και αφήνοντας δεξιά μας ετοιμόρροπο τοξωτό γεφύρι κάτω από το δρόμο, φθάνουμε τέλος στην πλατεία του χωριού, απέναντι από το μουσείο έργων του σημαντικού Αϊγιωργίτη γλύπτη Νικόλα.