Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Άνω Λεχώνια-Παλιόκαστρο-Άγιος Βλάσιος (Καραμπάσι) (κυκλική)

Παλιόκαστρο
LINK TO ENGLISH PAGE

Απόσταση: 3,4 χλμ. / 6,5 χλμ. (με επιστροφή)
Χρόνος: 1.15' / 2.15' (με επιστροφή)
Υψόμετρο: από 85 μ. (διασταύρωση Άνω Λεχωνίων) σε 305 μ. (πλατεία Αγίου Βλασίου)
Συνολική ανάβαση: 283 μ.  Συνολική κατάβαση: 30 μ.
Σήμανση: κόκκινα σημάδια, διάφορες πινακίδες
Πόσιμο νερό στη διαδρομή: ναι (Παλιόκαστρο)
Κατεβάστε ίχνος GPS (gpx): από το Wikiloc

Powered by Wikiloc

Στην περιοχή του Παλιόκαστρου υπάρχουν ερείπια μεσαιωνικού κάστρου, καθώς και τα ερείπια ενός μιναρέ από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Ανηφορίζουμε από τα Άνω Λεχώνια ως το Παλιόκαστρο βαδίζοντας σε αγροτικό δρόμο και μονοπάτι, και ακολούθως με καλντερίμι φθάνουμε στον Άγιο Βλάσιο. Από τον Άγιο Βλάσιο μπορούμε να συνεχίσουμε προς τον Άγιο Λαυρέντιο (δύο διαδρομές), τον Άγιο Γεώργιο ή να επιστρέψουμε πίσω στα Άνω Λεχώνια από το καλντερίμι του Αγίου Γεωργίου  κάνοντας κυκλική διαδρομή (δείτε στο τέλος).
                Η πορεία μας ξεκινά από την κεντρική διασταύρωση στα Άνω Λεχώνια, όπου υπάρχει στάση του αστικού λεωφορείου 5. Αν πάμε με ΙΧ, μπορούμε να το αφήσουμε στο πάρκινγκ του σταθμού του τρένου (ή της πλατείας).
Σταθμός τραίνου Άνω Λεχωνίων
            Ανηφορίζουμε στην άσφαλτο και σε εκατό μέτρα πάμε λοξά δεξιά (οδός Κωνσταντίνου και Ελένης) για να φθάσουμε στην πλατεία, όπου αριστερά μας είναι η εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Ανεβαίνουμε τα σκαλοπάτια και διασχίζουμε την άσφαλτο. Συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε ευθεία, βαδίζοντας για λίγα μέτρα σε πλακόστρωτο και μετά σε στενό ασφαλτόδρομο (προφανώς πρώην καλντερίμι).
Θέα προς τη θάλασσα
             Λίγο πιο πάνω ξαναδιασχίζουμε την άσφαλτο (στο ρεύμα για Βόλο) και αμέσως βρισκόμαστε σε διασταύρωση, όπου υπάρχει δέντρο και καθρέφτης. Εδώ πάμε αριστερά προς ''Κοιμητήριο'', βλέποντας τη μπλε πινακίδα. Βαδίζουμε ομαλά σε στενό ασφαλτόδρομο και σε τριακόσια μέτρα περίπου, εκεί όπου ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή κατηφορίζοντας, τον αφήνουμε και συνεχίζουμε ευθεία προς βορράν δίπλα σε μαντρότοιχο, στη βάση του οποίου υπάρχει τσιμεντένιο αυλάκι. Το μονοπάτι κινείται ομαλά ανάμεσα σε ελαιώνες, μετά περνά ένα ρεματάκι και ανηφορίζει πιο έντονα και τέλος μπαίνει σε αγροτικό δρόμο, ο οποίος συνεχίζει να ανηφορίζει. Δεξιά μας στην πλαγιά βλέπουμε ερείπια οχυρωματικού πύργου. Σε διασταύρωση χωματόδρομων πάμε δεξιά.
Ερείπια πύργου στο λόφο του Παλιόκαστρου
             Πιο πέρα ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει και συναντούμε τσιμεντόδρομο, όπου πάμε επίσης δεξιά. Σε λίγο φτάνουμε στην εκκλησία των Δώδεκα Αποστόλων, ένα κατάλληλο σημείο για στάση. Εδώ κοντά προς τα αριστερά είναι και τα ερείπια του Τούρκικου μιναρέ.
Ο,τι απέμεινε από τον μιναρέ στο Παλιόκαστρο
        Ο στενός ασφαλτοστρωμένος δρόμος κατηφορίζοντας μας φέρνει στη μικρή πλατεία του οικισμού του Παλιόκαστρου, που όμως είναι άδεια και έρημη από κόσμο. Τουλάχιστον η βρύση τρέχει άφθονο καλό νερό. Λίγο παρακάτω βγαίνουμε στην άσφαλτο.  Αν προσέξουμε στα δεξιά μας, θα δούμε το παλιό πέτρινο τοξωτό γεφύρι να περιμένει στωικά να καθαριστεί και να συντηρηθεί από τους αρμοδίους. Αριστερά πιο πάνω είναι ένα εστιατόριο (''Πέστροφες'').
Ο Άγιος Βλάσιος, όπως φαίνεται από το Παλιόκαστρο
            Περνούμε το ρέμα της Κουφάλας βαδίζοντας αναγκαστικά στην άσφαλτο, και λίγα μέτρα πιο πάνω βλέπουμε το καλντερίμι που ανηφορίζει αριστερά προς Άγιο Βλάσιο. Παραπάνω βγαίνουμε από τσιμεντένια σκαλοπάτια σε ασφαλτόδρομο, όπου βαδίζουμε για λίγα μέτρα και ξαναμπαίνουμε στο καλντερίμι δεξιά (εδώ αγνοούμε τις πινακίδες που λανθασμένα μας υποδεικνύουν να συνεχίσουμε στην άσφαλτο). Ανηφορίζοντας συνεχώς, φθάνουμε τελικά στη μικρή κάτω πλατεία του Αγίου Βλασίου, όπου λειτουργεί και εστιατόριο,  σε μια ώρα και ένα τέταρτο περίπου.
          Αν τώρα θέλουμε να επιστρέψουμε  στα Άνω Λεχώνια κάνοντας κυκλική διαδρομή, περνούμε από την εκκλησία  και βαδίζουμε στην άσφαλτο προς την έξοδο του χωριού. Περνούμε από το φαρμακείο και, εκεί όπου ο δρόμος κάνει αριστερή στροφή, τον αφήνουμε προς τα δεξιά και κατηφορίζουμε σε καλντερίμι. Μπορούμε και να ακολουθήσουμε την κύρια άσφαλτο αν θέλουμε, όμως είναι προτιμότερο να την αποφύγουμε έτσι. Το καλντερίμι παρακάτω βγαίνει σε στενό ασφαλτόδρομο που ακολουθούμε προς τα αριστερά. Σε λίγο διασχίζουμε λοξά την κύρια άσφαλτο και απέναντι συνεχίζουμε ανηφορικά σε δρόμο-καλντερίμι. Σε λίγα μέτρα συναντούμε το καλντερίμι που πάει για Άγιο Γεώργιο και το ακολουθούμε προς τα κάτω. Περνούμε δίπλα από το εκκλησάκι του Αγίου Αχιλλείου και μετά βγαίνουμε στην κύρια άσφαλτο, που κάνει δεξιά στροφή κατηφορίζοντας. Στην κορυφή της στροφής, βλέποντας το στρόγγυλο πινακιδάκι σε κολώνα της ΔΕΗ, ακολουθούμε αριστερά τον τσιμεντόδρομο  που κατηφορίζει. Παρακάτω το τσιμεντάρισμα σταματάει και αποκαλύπτεται το καλντερίμι.
Το τσιμεντένιο γεφυράκι
        Περνούμε το ρέμα από τσιμεντένιο γεφυράκι, βαδίζουμε για εκατό μέτρα στην κύρια άσφαλτο και φτάνοντας στο προσκυνητάρι δεξιά παίρνουμε  τον τσιμεντόδρομο, που αμέσως αρχίζει να κατηφορίζει, για να μας βγάλει ευθεία πίσω στην πλατεία των Άνω Λεχωνίων και στην αρχή της πορείας μας, σε συνολικό χρόνο περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά για μια απόσταση 6,5 χλμ.